Saturday, May 7, 2011

IBU TERSAYANG

Untuk Ibu ku tersayang

(Bersempena dengan hari Ibu)

IBU adalah syurga bagi ku.

Ibu..kau telah lahirkan aku ke dunia ini

Kau menanggung beban selama aku dalam kandungan mu

Kau manjaga agar aku sihat dalam kandungan mu

Pahit maung kau harungi,tidak mengira waktu

Siapa lah aku jikalau tiada kau,Ibu mengandung

Kini aku telah lahir ke dunia yang fana ini

Tangisan pertama ku kau belai dengan manja

Kau menyusui ku dengan penuh kasih sayang

Kau membelai ku dengan tangan mu yang lemah lembut

Aku lapar kau suapkan susu

Aku sakit,kau ubatkan dengan penawar

Kau manjaga ku dengan penuh keibuan mu

Kini aku menjangkau remaja

Aku dididik dengan penuh sopan santun

Demi keibuan mu kau mengajar erti kehidupan

Kau memberi kasih tiada berbelah kaseh

Didikan mu sungguh bermakna

Tidak dapat di nilaikan kasih sayang mu oh..Ibu

Kini aku telah dewasa

Usia telah manjangkau separuh abad

Namun kau masih saperti dulu

Memberi nasihat,tunjuk ajar dan pedoman hidup

Kini kau,IBU...telah bergelar Nenek dan moyang

Namun kau tetap di sayangi

Kami tetap menyayangi mu IBU.....

Namun apakan daya, takdir di tangan Tuhan

Kau telah di takdirkan untuk meninggalkan kami di dunia yang fana ini

Kau telah menyahut seruan Tuhan dan telah di semadikan

Hanya kenangan yang di tinggalkan untuk kami

Kenangan yang sangat memilukan

Tidak ternilai harga budi mu oh ibu

Hanya tangisan dalam naluri hati bersama mu IBU.

“ SYORGA DI TELAPAK TANGAN IBU “

IBU...Semoga roh mu di berkati oleh Tuhan yang maha pengasih dan penyayang

KASIH MU TIDAK BERBELAH BAGI.

No comments:

Post a Comment