Sunday, March 6, 2011

Kasih Sayang LIN & RIN vs DERHAKA -(3)

Belum cerai dah kahwin lagi.


Tinggal lah RIN bersama sama dengan kakaknya di rumah yang sederhana besarnya,yang cukup untuk berteduh dari hujan dan panas matahari,mereka memang dah biasa dengan keadaan demikian,mereka bukan nya orang yang berada,setakat alakadar orang bilang.

Kini sudah beberapa tahun berlalu,isteri dan anak anak RIN tidak diketahui,apakah mereka semuanya sudah melupakan RIN ?...Anak anak RIN kini telah menjangkau remaja,bayangkan sejak ayah mereka dilanda masaalah, umur mereka dalam lingkungan belasan tahun,kini dah hampir lebih sepuluh tahun RIN dalam keadaan begini.

Anak anak LIN pergi mencari mereka disana (Keningau),nasib mereka baik,dapatlah mereka bertemu dangan anak dan isteri RIN,mereka pun menceritakan segala masaalah RIN semasa dalam penjagaan/tanggungan mereka sewaktu dalam hospital mahu pun di rumah mereka,tetapi isteri RIN tidak memberi reaksi yang simpati malah dia mengatakan bahawa dia sudah menceraikan RIN......!!!! dan kini dia telah mempunyai suami baru....(bagaimana dia boleh mencaraikan suami nya RIN dan berkahwin dengan suami baru nya? sedangkan dia tidak mendapat surat penceraian yang di tanda tangan oleh RIN?)


Anak anak LIN akur dengan keputusan itu,mereka tidak dapat berbuat apa apa lagi,mereka pulang dengan kekecewaan,geram pun ada,kesal pun ada,patut lah isteri dan anak RIN tidak pernah menanyakan khabar tentang RIN,rupanya mereka ada muslihat atau ini semua angkara mereka untuk membuatkan RIN jadi begitu.....

Sejak dari itu LIN serta Keluarganya tidak lagi mahu mengambil tahu hal bekas isteri dan anak anak RIN,mereka akan melupakan semuanya itu,siapa yang tidak marah jika perkara saperti ini menimpa,ibaratkan Dah Jatuh DI Timpa Tangga.

Penyakit RIN boleh dikatakan ON and OFF (Check in - Check out) dari hospital mesra, sejak kebelakangan ini, sungguh kasihan tapi apa boleh buat sudah di takdirkan begitu,pada suatu hari dalam tahun 2009 RIN secara tiba tiba pitam dan tersungkur di lantai rumah ini membuatkan keseluruhan anggota badan nya lemas tidak bermaya,tetapi dia masih boleh bercakap,lantas ahli keluarga LIN bergegas menghantarnya ke hospital daerah papar,dalam perjalanan mereka bertanya kepada LIN kenapa dia boleh terjatuh,LIN memberitahu mereka bahawa kepala nya amat sakit dan tiba tiba gelap pemandangannya,begitulah kata RIN,sesampai di hospital RIN dibawa ke wad kecemasan.....tetapi agak agresif juga dia ni,sehingga doktor pun mengesyorkan agar dia di bawa ke hospital mesra kembali,mungkin penyakitnya ini kembali kata doktor,lalu dia pun dihantar kesana.

Esok nya doktor menghubungi LIN melalui talipon,bahawa RIN menghidap barah di Otak,dan perlu di bedah segera di hospital Queen, penyakitnya ini amat kritikal kata doktor,LIN bertambah bingung.....mahu atau tidak keputusan terletak di tangan LIN......akhirnya LIN bersetuju untuk RIN di bedah.
Setelah di bedah RIN pun mula sedarkan diri,tetapi dia dalam kawalan rapi,maklum sajalah orang seperti ini pasti dia banyak bergerak, hampir sebulan dia berada di hospital Queen barulah dia di pindahkan ke hosital papar,tetapi keadaan RIN bertambah tenat,dia tidak dapat gerak kan badan,tangan,kaki,hanya suara nya saja yang seakan akan berbisik kedengaran,keadaan ini membuatkan keluarga LIN terasa pilu mengenangkan nasib RIN.

Hampir juga dua bulan RIN bertahan di hospital......Akhirnya dia pun menghembuskan nyawa nya yang terakhir pada tahun 2009,di saat itu LIN bersama anaknya ada bersama di sana ketika RIN menghembuskan nafas terakhir,pilu dan tangisan kedengaran pada ketika itu.


No comments:

Post a Comment