Tuesday, March 22, 2011

PM announces free medical access to EPF retirees




Civil servants who retire under the Employees' Provident Fund (EPF) scheme and their dependents are now eligible to obtain free medical facilities at government hospitals, Prime Minister Najib Abdul Razak announced today.


Ya...satu lagi usul cadangan yang baik untuk penjawat awam yang telah berpincen (di bawah skim KWSP)....Kemuskilan nya adakah Najib terfikir dari mana KWSP mendapat untung berlipat ganda ? Tidakkah dia terfikir bahawa kebanyakan hasil pendapatan KWSP adalah datangnya daripada pekerja SWASTA/COMPANY/PEKERJA KILANG/PERSENDIRIAN ini semua penyumbang/pencarum yang terbanyak di Negara ini.

Oleh itu janganlah hanya diberi keutamaan kepada pekerja awam sahaja,tetapi libatkanlah juga kepada semua PENCARUM SWASTW,mereka juga tersenarai sebagai pencarum....semua pencarum ini bukan nya ada pincen ketika umur 55 tanun,mereka hanya mengharapkan wang simpanan mereka di KWSP ketika mereka bekerja,genap umur 55 tahun mereka akan keluarkan caruman mereka,itu sajalah wang sebagai pincen mereka.

Cuba kalau Najib bukan seorang Y.A.B. dan hidup sebagai orang biasa....apa perasaannya,saya rasa tentu dia juga tidak setuju barangkali....... tapi kenalah fikir dengan orang susah saperti kami ini,bukan macam kakitangan awam,kerja masuk jam 8:00 pagi..tapi mula buat kerja jam 8:++,Tea break jam 10:00am..tapi jam 9:++ dah hilang,Makan tengah hari jam 12:00pm..tapi jam 11:++ dah pulang.......Beginikah pekerja yang cekap dan amanah kaki tangan awam????
Yang Berhormat P.M. pikir-pikir dululah...

No comments:

Post a Comment